Dåliga lagen



"Jag bor i ett område där det inte finns någon täckning, måste jag betala tv-avgift?

Ja, så länge du har en tv-mottagare ska du betala tv-avgift."


" Jag vill inte köpa en digitalbox utan tänker använda min tv till att titta på video och dvd, måste jag betala tv-avgift?

Ja, enligt lag ska alla som har en tv-mottagare betala tv-avgift. Din tv är fortfarande en tv-mottagare trots att den inte kan ta emot digitala tv-sändningar, den fungerar fortfarande i ett kabel-tv-hushåll. Det betyder att man ska betala avgiften även om tv:n inte används till annat än att se på video och/eller dvd med. Detta gäller även för företag (juridiska personer)."

Det senare är väl ganska applicerbart på oss. Men nu har vi fått brev om att de snart kommer skärpa kollen i vårt område och att vi borde passa på och betala. Sämsta lagen. Då måste vi åtminstone skaffa den där sladden eller vad det är som behövs så att vi åtminstone kan titta på tv, annars är det ju lite väl ovärt. Jag har inget emot att man ska betala för public service om man tar del av det, men att avgiftsbelägga själva ägandet av en tv-apparat tycker jag är dålig stil...

Kommentarer
Postat av: julle

håller med! dåligt dåligt.

2008-10-09 @ 13:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0