Gymupplopp

P.g.a. oroligheterna i Tibet kommer skolans gym och lokalen där vi övar sparring stängas nästa torsdag. Tränaren fick reda på det igår. Han ska leta efter en ny lokal och så länge får vi träna utomhus. Vi förstod inte riktigt varför det skulle stängas, men enligt honom vill de stänga platser där massa utlänningar träffas eller något sånt. Så att vi planerar några protester. Det känns inte riktigt som att det är i gymmet folk diskuterar politik som mest. De borde ju snarare stänga caféer som the Bridge och Starbucks och framför allt inte låta oss gå i skolan, i klassen är det ju 100 % utlänningar.

Det är tydligen ett beslut på regeringsnivå i alla fall enligt Jianqiu och inget vi kan göra nåt åt. Väldigt exotiskt. Plötsligt märker man att man bor i en diktatur.

Och youtube har förresten varit borta i flera dagar. Går inte ens att nå via seenoip eller anonymouse. Jag hoppas att det kommer tillbaka, det gjorde det förut...

Jaja, i helgen har jag i alla fall ägnat mig åt mycket kinesiska nöjen såsom billig shopping på den nyöppnade mycket närbelägna klädmarknaden (de hade Cheap Monday, jag kände mig så patriotiskt. Inte för att jag någonsin ägt att par CM-jeans eller gillar dem extremt mycket, de var rätt över-hypade ett tag, men ändock...) och tittat på piratkopierad Sweeney Todd (Depp kan faktiskt sjunga. Inte Bonham Carter dock.)

Självklart har jag även studerat och slagit folk. Nu vill jag ett ett s. k. kinaäpple, och då är det svårt att skriva, så zaijian.

Kommentarer
Postat av: rebecca

Lolz @ Helena Bonham Carters sånginsats i Sweeney Todd. Men hon är så gullig att jag förlät henne.

2008-03-23 @ 22:18:51
URL: http://gillyflowerfields.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0