Men han skulle aldrig vågat säga att jag blivit kortare

Idag träffade jag tränaren och hade ett eget lite privatpass typ (kom dit repeterade en del). Det var jobbigt men givande. Jag var svag i magen. Mycket konstigt.

Han sa att han tyckte min kinesiska verkade ha blivit bättre (!) vilket den verkligen inte kan ha blivit efter att ha legat i stort sett oanvänd i en månad. Det var mest för att jag använt ordet tidsskilnnad i ett sms och han tyckte att det var ett avancerat ord som inte trodde jag skulle ha lärt mig. Jag visste inte ens om man kunde använda det som jag gjorde men tydligen kan det inte ha sett så fel ut.

Sen sa han att jag såg lite tjockare ut också. Eller han menade nog snarare rundare. I ansiktet. Jaha ja. Jag tror inte jag gått upp något i vikt dock, men det kanske bara berodde på att jag förlorat muskler. Han skulle gissa på ett till två kilo sa han... :/ Jaja, kineser är inte så finkänsliga med sånt. Här finns ju inte semlor, kladdkaka och kanelbullar (förutom sex stycken jag har i frysen, jag får väl äta en i månaden... mmm :) ) men det finns träningspass man borde gå på minst fem gånger i veckan så det borde väl inte vara nåt att oroa sig för.

Imorgon får vi flytta in i vår nya lägenhet. Det blir nog roligt men jobbigt. Måste exempelvis ta ut drygt 13000 i kontanter från bankomater där man kan ta ut högst 2000 ut gången (eller ibland faktiskt 2500). Och sen måste vi väl köpa en del grejer, så det hade ju varit ganska passande att flytta idag så att man hade kunnat handla imorgon. Men det fick vi inte...

Ikväll blir det middag för Anna fyller år och återseende av massa folk man inte träffat på länge. Blir nog mestadels trevligt.

Ajööö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0