Back in Beijing

Tillbaka i Kinaland.

Igår var det fyrverkerier. Jättemycket. Och smällare. Alldeles jätteförmycket, för smällare är ganska värdelöst även i liten mängd. Det var lyktfesten eller nåt sånt där fick jag höra. Som är slutet på vårfesten också tror jag.

Idag var det varmt och soligt. Vet inte hur varmt, men väderprognosen talar om 14 grader som högsta temperatur, Men den väderprognosen sa i och för sig också att det skulle ha varit molnigt...

Jag har registrerat mig på min kurs. De frågade efter mina betyg (de trodde jag att de skulle ha inlagda i nåt system, mendet tänkandet beodde nog på att jag varit i Sverige för länge). Men när jag sa att de var i Sverige frågade de bara om jag blivit godkänd och jag sa ja och då var det okej...

Bor för tillfället hos Nina och Erik eftersom vår lägenhet utflyttades samma dag som vi kom tillbaka till Beijing, och det är lite oklart när vi kan inflytta den. Mäklaren skulle ringa hyresvärden och kolla och ringa mig idag. Men än har han inte ringt, så om han inte hör av sig snart får jag ringa honom. Förhoppningsvis kan vi flytta in inmorgon. Och kommer ni och hälsar på efter det, då kan ni få gratis boende. Det ni. Men eftersom det krävs att man avsätter lite mer tid än en helg och lite mer pengar än för typ en tågbiljett skulle jag tro folk inte har möjlighet.

På måndag börjar skolan och träningen. Jag har fått behålla de två lärare jag gillade och blivit av med den jag inte gillade. Och klassen verkar jag också få behålla, i alla fall de jag hänger mest med. Nu orkar jag inte skriva mer för tillfället så ajööö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0