"think of all the hate there is in Red China"

image79

Av någon anledning försvann inlägget jag skrev igår, och man nästan börja fundera på cencur...

Igår frågade i alla fall min wushuinstruktör mig om Tibet. Han sa att han ville veta min åsikt eftersom han som kines kanske såg saker annorlunda eftersom han alltid får höra en massa [propaganda] från sin regering. Han hade varit inne på internet sa han, på någon nyhetsbyrås sida. Han trodde den var engelsk, den hette NCC trodde han. CNN? föreslog jag. Jo det var det nog. Han sa att deras rapportering från Tibet skilde sig från vad kinesisk media visade. Nu ville han veta vad som var sant. Jag blev lite ställd. Vad svarar man på det? Vad vågar man svara på det? Jag sa att jag ju inte kunde veta säkert vad som var sant, jag har inte varit i Tibet. Men personligen så skulle jag nog tro på CNN. Jianqiu undrade varför. För att de brukar vara pålitliga? Ja, sa jag, och också för deras rapportering stämmer överrens med exempelvis svensk media och övrig internationell media. Så regeringen har dödat en massa människor? frågade Jianqiu. Som sagt, jag kan ju inte veta något säkert. Men det verkar väl så...
Han såg bekymrad ut när vi började lektionen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

nejmen. stackars lilla människa. han alltså.

2008-04-18 @ 21:08:38
URL: http://nettelblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0