We are ready

image13

På Mick's nån gång efter midnatt i lördags. Tjejen till vänster är en snäll en från Storbritannien som heter Sarah. Hon fyller ut imorgon så då ska vi nog ut och fira även fast det är skola på torsdag. Vi får väl försöka att komma hem någorlunda tidigt (och inte som Sarah i lördags, hon kom hem efter soluppgången)...

Igår tränade jag kung fu för första gången och idag för andra gången. Träningspassen är på två och en halv timme. Det är ett pass varje dag på eftermiddagen typ, varannan dag med mer fokus på fighting och varannan dag med mer fokus på nåt annat. Och så är det på kvällarna, måndag, tisdag och lördag. Då är det "hit wood" och efter det kan han lära ut shaolin, sånt som liksom ser snyggt ut men inte är vad man skulle använda om man slåss. Så tror jag i alla fall att det ligger till, det kommer börja på riktigt nästa vecka sa han, men vi tränar ju en del nu också. Men det är ju rätt mycket pröva på. Jag vet inte vad det kommer att kosta. Jag tror man betalar månadsvis och det är nog mellan 300 och 800. Men 800 är ganska mycket mer än 300 så jag får se hur det blir... Jag tror det beror lite på hur många gånger man vill träna och vilka träningar eller nåt.

Det var lite jobbigt på uppvärmningen för jag kan liksom inte hoppa hopprep. Det gick lite bättre idag än igår i alla fall. Nästa gång ska jag fråga om jag kan göra en annan grej istället som vi också fick göra idag, att hoppa på stället med vikter i händerna som man vevade runt med liksom. För jag vill inte att ett trassligt rep ska förstöra mina träningspass... Sedan är jag ju inte så jättebra på det övriga heller, jag har ju inte tränat så länge. Har man tränat taekwondo fyra år som killarna jag tränade med idag har man ju slagit ganska många slag i sitt liv... Idag jobbade vi med jabbar. Jag tror åtminstone han tyckte att jag förbättrade mig lite under passets gång. Jag klarar huvuddelen av fysträningen utan problem, men armhävningarna är ju lite jobbiga. Igår blev han dock positivt överraskad över att jag kunde göra tio (eller om det var tjugo) armhävningar fast jag var tjej så han kanske inte har orealistiska förväntningar på mig.

Imorgon har jag dock sagt att jag inte kan komma på passet för jag ska försöka fixa mitt residence permit. Eller börja fixa med det i alla fall, för nu borde jag fått mitt intyg från sjukhuset. Jag och Sigrid ska försöka leta upp vår advisor imorgon. Kina är så byråkratiskt.

Igår fick jag mina lakan bytta. :)I Lyxigt. Och så lämnade jag in grejer till tvätt (orkade inte klura ut tvättmaskinen här än) och fick de tvättade och torkade för 30 kr. Om man lyckas klämma ihop det till en kasse kanske man kan få det för 15. Det verkar inte som om något blivit förstört i alla fall. En annan trevlig grej är att jag kanske har hittat en language partner som är tjej och verkar kunna rätt bra engelska. Vi ska träffas i helgen. Det enda kruxet är att jag ju måste erkänna för henne att engelska inte är mitt förstaspråk, så jag får se om hon vill ha mig ändå. Hon behöver hjälp med en del engelska för sitt jobb och så. Annars har jag ju alltid Kevin jag kan ringa... (Det är nog i stort sett ett internskämt här, så ni får finna er i att inte förstå det roliga.)

Vill ni se nåt kul kan ni ju titta på det här. Eller kul och kul.
http://www.youtube.com/watch?v=1XOkYTzMHWc
Jag rekommenderar dock att ni hoppar över den första minuten eller nåt sånt när de bara säger "We are ready". Kineserna är så många, så det tar lite tid när alla ska säga det. När jag satte på tv:n nån gång i förra veckan var det en stor festlighet där de spelade den här härligt smöriga nonsenslåten. Det var CCTV 9 så det var textat på engelska, synd att det inte var det på youtube. Men refrängen är "We are ready, let our hearts join, we are ready let the earth and sky join" tror jag. Och de sjunger refrängen rätt mycket... Men det är roligare när man kan läsa texten, synd att jag inte kan hitta den.

Idag tittade jag och Sigrid in i dvd-affären på väg hem efter att ha ättit middag och jag passade på att köpa tre filmer för 27 spänn... Nu kan jag äntligen få se Shrek 2! Och Simpsons-filmen. Och så köpte jag en film som jag sett reklam för på bio och tänkte kanske var bra. Kostar de nio spänn kan man göra sånt. Sigrid har köpt där förut och det har alltid varit bra kvalitet. Dessutom får man ett kort så att man får den tioende filmen man köper gratis. Så man kan faktiskt spara nio spänn!

Ajö för tillfället. Jag ska försöka ta lite mer kort. Jag har varit dålig på det hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0