Fullt upp

(Det här inlägget skrevs egentligen igår kväll men det blev fel när jag skulle lägga upp det)

 Nu är jag så upptagen hela tiden att jag inte hinner eller orkar skriva särskilt mycket. Förutom att jag hänger med Clovis har jag träffat några amerikaner, engelsmän och en spanjorska som växt upp i Portugal, pluggat i Oxford och bott i New York (så hennes engelska är rätt bra). Igår stötte jag på andra svenskar och världen är inte större än att det visade sig att en tjej som jag gått i samma klass som och som gick på Katte är här, och t.o.m. bor i samma hus som jag, utan att jag märkt det! Det var skönt att prata svenska för omväxlings skull, så totalt avslappnat jämfört med franska och engelska, för att inte tala om kinesiska.

Lektionerna har också börjat, och en tredjedel av min klass hade blivit placerad på en för lätt nivå så de flyttade upp. Jag var tveksam till hur jag skulle göra, men jag kan inte tillräckligt med tecken för nästa steg tror jag. Jag skulle ha luckor och jag skulle inte lära mig ordentligt. Jag och Natalia (den spanska tjejen) kommer nog stanna båda två, för hon kan inte heller läsa och skriva så bra, men hon pratar rätt bra, mycket bättre flyt än jag. Vi kommer hur som helst att vara på den nivån som klassen över är om två månader, så det går ju rätt fort hur som helst. Och som det är nu skulle jag inte orka och hinna plugga extra för att ta igen det jag inte kan om jag gick en svårare nivå.

 Idag träffade jag min privatlärare, i en timme. Han lärde mig grejer och jag lärde honom tre ord på svenska... Jag får se om han kommer vilja ha betalt, kanske borde fråga nästa gång men det kanske är oartigt. Träffade wushutränaren idag också och vi har kommit fram till lite vad han ska träna med mig tror jag. Som tur var hade han en kompis där som kunde tolka lite till engelska när han inte kunde.

Jag orkar nog inte berätta så mycket mer just nu. Kan ju säga att saker krånglar som vanligt. Mitt Visa-kort skulle komma med bud idag. Och det har det tydligen gjort också, DHL säger att de har levererat. Men inte vart, jag har då inte fått något kort i alla fall. Och inte finns det i receptionen heller. :( Jag har kontanter så jag klarar mig ett tag (tror jag, ska köpa en smart liten oumbärlig elektronisk pryl som är ovärderlig när man ska slå upp tecken) vars pris jag inte känner till, men det är ju Kina så jag hoppas på under tusen kuai. Bara mitt kort inte har försvunnit för alltid och bara jag inte måste leta hela dagen efter det imorgon...

Ajö för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0