En bra dag

image20
Utanför vårt elevhem. Bland träden står en gubbe i keps och gör långsam taiji.
En av cyklarna till höger är min!


Idag har varit en bra dag. Förmiddagen kändes inte så tung för att vara en måndag morgon och jag pluggade mycket igår så jag kunde tecknen bra. För utvilad och kunde prata engelska (mestadels, fick hjärnsläpp och glömde vad yrke heter) vilket underlättar att umgås med folk...

Åt lunch med massa folk i matsalen och sen gick jag, Natalia, Anna och Mike och pluggade på The Sauce. Fick en del pluggande gjort men pratade också om intressanta saker som sexuell läggning och naglar. Gick sedan till mitt rum och tränade lite, en del stretchövningar (som jag bör göra varje dag) slagteknik och lite annat. Duschade och slösurfade lite i en timme ungefär.

Träffade Sigrid vid fem för att leta reda på ett bra shoppingställe i närheten. Vi hittade det utan problem. Det fanns allt möjligt i stora mängder och till billiga priser. Lite överväldigande mycket, jag börjar fundera på hur mycket skor jag har plats för... Köpte en handväska vilket jag behöver. Prutandet gick rätt bra, utgånspriset var 120. Jag fick ner till 70 och hon såg lite sur ut vilket är ett tecken på att man faktiskt inte blivit lurad. Det var något slags bra kvalitet av fuskskinn vilket skulle motivera det höga priset. Förstod inte riktigt. Den verkar hyfsat hållbar, har många fack och är i lagom storlek. Ska tillbaka dit snart och titta mer på skor och kläder.



Efter vårt shoppande gick vi till Lush och åt. Mumsig foccacia med stekt tofu och grönsaker, plus grönsallad till. Det var något "special today" så vi fick gratis efterrätt. Det är första gången jag äter efterrätt här insåg jag... Västerländsk var den i och för sig.
Promenerade hem och svängde förbi dvdaffären.



Igår slog vi på träd.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Slog trädet tillbaka?

2007-09-24 @ 18:08:05
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: Ulrika

(det där var en hälsning från vår kära mor, för övrigt)

2007-09-25 @ 08:26:57
URL: http://kilklack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0