Offended?

Förra veckan satsade jag på lite mer sömn och lyckades faktiskt rätt bra.

Det var en väldigt trevlig vecka som exempelvis innehöll en utflykt till hutongerna. Jag, Mike och Sakhi åkte till de lite turistigare hurongkvarteren nära hou hai. (Tror jag, jag blandar alltid ihop Hou hai och Bei hai.) Sakhi kände till en restaurang som hon tycker är jättebra, och nu tycker vi också det. Papayasmoothien som Mike köpte på väg hem var dock ett misstag, den visade sig bestå enbart av en något smaklös papaya och krossad is...

På väg tillbaka tittade vi lite i de små affärerna, bl. a. en liten kitchaffär à la Japan. De hade bland mycket annat väldigt roliga och/eller söta väskor och jag kunde inte motstå frestelsen. Mike tyckte att de var  "hideous" men Sakhi tyckte att de var söta. När jag allvarligt funderade på att köpa en (som faktiskt var en av de mer diskreta) sa Mike att den "offended him". Han är lustig. :D Sakhi stöttade mig i mitt beslut och sa att den var väldigt Hedvig, vilket jag bestämde mig för att ta som en komplimang, malgré Mike. Jag hörde förresten hur han förklarade sitt uttalande dan efter med att jag vanligtvis brukade ha bra klädsmak, så jag kanske ska känna mig smickrad. Sakhis bild (som hon dock egentligen förstod var orealistisk) var att vi var ungefär som Björk. :) Vilket också är en komplimang eftersom hon gillar Björk.

Nedan kan ni hursomhelst se den omdiskuterade ryggsäcken. Den fick komplimanger så fort jag tog den till skolan. Men de som inte gillar den vågar väl inte säga nåt i och för sig. :P

image38

På fredagen åkte jag, Mike och Sakhi på utflykt igen, till Bei Hai där vi bl.a. dansade med kinesiska tanter (!) image39
och på kvällen var det filmkväll hos Natalia med pizza och lite för mycket folk för att det skulle kunna bli något fokuserat filmtittande. Men trevligt ändå. Och hennes apartment är att dö för som man så svengelskt kan uttrycka det...

image40


På lördagen var det language partner och plugg och träning och karaoke. Karaoken var great (som tigern Tony skulle säga). Det sjöngs Robbie Williams, ABBA, Nirvana, Cranberries, Radiohead, kinesiskt och japanskt smör m.m.

På söndagen träffade jag en kines som jag träffade på Propaganda för rätt länge sen. Han pluggar till regissör vilket är coolt och har såklart grym filmkoll. De har liksom ett ämne som är att titta på film... Konversationen var väl lite hackig p.g.a. dessa ständiga språkliga hinder men kinesiskan blir faktiskt bättre och bättre.

Jag är så lat, vill redan kolla på film istället för att skriva klart detta futtiga inlägg. En kul sak att tillägga dock. Antingen jag eller tränaren hade en riktig bra dag på träningen i lördags för han tyckte jag var skitsmart och lärde mig jättesnabbt. Han sa flera gånger att om ett år skulle jag vara bättre än honom. Måste nog LOL:a åt det, men lite kan man ju inte låta bli att ta åt sig. Om jag har sådana dagar lite då och då åtminstone kanske det finns hopp i alla fall...

Kommentarer
Postat av: oskar

Jag diggar din väska.

2007-10-24 @ 00:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0