Min dag


Gick upp kvart i sju, sprang och stretchade i en halvtimme. Duschade, åt frukost (den mest naturella youghurt jag kunnat hitta med min egen müsli bestående av havregryn och Fitness®-flingor med druvor och skivad banan och en persika) seendes ett halvt avsnitt Sex and the City. Gick till skolan och hade lektion mellan 8:30 och 12:30. (Lektionerna är ca 50 minuter långa, vi har två tiominuters-raster och en på tjugo minuter i mitten.) Gick till matsalen och åt lunch med folk, därefter till Hump Café, drack en kopp svart kaffe (i Kina!) och pluggade och pratade (fast mest pluggade faktiskt) till halv fem. Cyklade hem, köpte frukt och vatten i affären på Campus. Började plugga lite till eftersom jag hade tid över innan wushun. Började gråta för man tror att det är skönt att vara ensam en stund men när man är ensam kan man börja tänka på hur dumpad man känner sig. Startade datorn. Hade inte fått något fantastiskt trevligt mejl som muntrade upp mig men hade en vän som hette Johan som trots sin upptagenstatus på msn hade lite tid. Gick och tränade wushu mellan halv fem och kvart i åtta. Det gick bra. Gick hem och duschade, gick till matsalen och köpte mumsig mat med mig hem. Kände att jag inte orkade försöka joina de andra för nåt kvällspluggande, behövde dessutom tvätta. Åt och tittade på ett avsnitt Sex and the City. Gick och stoppade i en tvätt. Var inte mätt så jag tittade på ett avsnitt till och åt en apelsin, en banan och en av mina sista bitar mörk choklad och drack jasminte. Hämtade tvätten, hängde den och gjorde en övning läsförståelse.

Tiden räcker inte till.
Johan sa att tid var vad som kunde laga mig.
Nu är jag trött. Måste sova. Måste bestämma om jag ska gå upp innan skolan imorgon eller inte.



"And if my true love he won't come
I am sure I'll find another
to pull wild montain thyme
all around the blooming heather
will you go
laddie
go
?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0