sha la la la

Jag har nästan bara latat mig hela eftermiddagen. Men man kan kanske göra det när man ska fira att ens VISA-kort inte kommit bort i posten och att man inte längra behöver låna pengar hela tiden och dra sig för att köpa vatten.

När jag tagit ut pengar och valt att mata ut kortet hände dock - ingenting. Bankomaten gick tillbaka till startskärmen, kortet var kvar i bankomaten. Desperat förklarade jag för en kines som tagit ut pengar brevid mig och vi tittade förbryllade på maskinen då den (efter kanske en minut) slutligen spottade ut kortet igen. Det finns väl nån gräns för hur mycket otur man kan ha med kort, även om man är i Kina.

Jag försökte träna men min kropp var så trött. Det blev kanske bara drygt en halvtimme. Sen gick jag till affären och handlade lite, så jag fick en promenad i alla fall.

Jag träffade en ny language partner i tisdags, han var trevlig. Vi ska träffas en gång i veckan. Han berättade om ettbarnsregeln för mig. Fast den kände jag ju förstås redan till. Han berättade också för mig att många amerikaner säger att Kina inte respekterar de mänskliga rättigheterna i och med ettbarnregeln. Dumma amerikaner alltså...

Jag funderar på om jag ska fortsätta titta på Bridget Jones och måla naglarna röda eller få reda på vem som är mördaren i Maria Lang-deckaren innan jag träffar Sakhi för att äta middag. Svårt beslut.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken otur du har, men se det positivt,det kunde varit värre; bankomaten kunde ha behållit kortet för alltid.
Jag röstar för Bridget Jones,det är fint med röda naglar. Kramar

2007-11-30 @ 19:20:38
Postat av: Pappa

Pust, jag läste inte detta förrän nu lördag kväll och först såg jag ju bara att den behöll kortet, innan jag begrep att den spottade ut det efter ett tag.

Hoppas att det dröjer ett tag innan du får rejäla kortproblem på nytt.

Hoppas att lördagen också varit skön.

2007-12-01 @ 19:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0