he don't show much these days, it gets so fucking cold

Det verkar som säsongen var persikor och tonfisksmörgåsar är slut. Det förstnämnda sörjer jag och det sistnämnda kan jag sympatisörja lite å Sakhis vägnar.

Imorgon har jag min första tenta!

Och skolan har satt på värmen nu förresten, både i klassrummen och i min byggnad. Dessutom är vädret lite varmare nu, så jag skulle nog ändå överleva. Annars är det den 15 oktober som värmen sätts på i Peking, så de som bor utanför skolan får vänta lite till och hoppas på milt väder. Det spelar ingen roll om oktober är isande kall och man får sitta med jacka och halsduk i klassrummet, här sätter man inte på nån värme förrän i november. Som tur var verkar ju skolan vara ett undantag från den annars centralstyrda värmeförsörjingen. Exoktiskt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0