Ingen simning

Jag var på jättebra humör men sen ville jag gå och simma men en gång kostade 30 kuai! Vilket är ganska mycket pengar för att vara Kina, särskilt eftersom jag inte hade tid att simma särskilt länge. Man kunde också köpa ett 20-gångskort för 200 kuai men då behövde man ha med sig ett foto och det hade inte jag. Dessutom vet jag inte om jag skulle använda upp ett 20-gångskort. Anledning till att jag ville simma nu var att jag inte kan springa eftersom knät fortfarande inte är bra. Men jag antar att jag skulle kunna använda upp ett kort så småningom... Jag kunde ju simma istället för att springa.  Hinner inte nu hursomhelst. Tråkigt men jag gjorde en halvtimmes styrkeövningar innan frukost i alla fall så det kunde väl vara värre. Har fått en ny träningsplan av tränaren som bl.a. innefattar några övningar jag bör göra varje dag.

Har pluggat hela eftermiddagen och ätit en brownie som smakade bra (!) och sedan pratat om thé med en fudao (tutor) i knappt en timme. Lite simning skulle suttit fint på det, men jag får väl hitta på nåt annat.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tycker absolut du ska unna dig ett 20-gångerskort (om det inte är tidsbegränsat). När det bara kostar 10 kuai per gång kan man ju kosta på sig att gå även om man bara hinner med en kort simtur.

Fin Luciasång från dig. Vi hörde De Visa på BMC igår, och de var väldigt bra, men inte som för två år sedan ...

2007-12-14 @ 13:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0