På Helsingfors flygplats i fem timmar

den 29 augusti 2007 17:04 (lokal tid)

 

Okej. Nu sitter man här på Helsingfors flygplats. Och tidsskillnaden har redan börjat. Min klocka visar fem över fyra men flygplatsens fem över fem. Det blir ju dock en aning större skillnad sedan. Jag hade extremt ont i magen när jag gick av planet hit (av okänd anledning) men detta botades med en mycket mumsig hallonmunk. Funderar på att ta mig en kopp kaffe, ev. med något tilltugg, så småningom. Ska man vänta i fem timmar och har några euro att spendera kan man ju lika gärna fika. Jag låtsas att jag är rik.

 

Jag är lite nervös. Men mest känns det overkligt. Och spännande också förstås.

 

Snubbarna brevid mig står och snackar kinesiska. Jag fattar i stort sett ingenting?

Det är i alla fall skönt när man sitter och försjunker i en bok och inte kan oroa sig.

 

Finsk barnprogramsmusik från teven låter härligt töntig, annars är det ganska tyst här vid gaten. Kinesen snett mittemot har också en dell-dator. Men den ser ut mer som pappas än som min. Kul ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0